субота, 28. јануар 2017.

Famozno fenomenalni čokoladni kolač bez brašna!


Nisam ga džabe ovako nazvala - zaista je upravo takav: fenomenalan! Bar nama... Recept sam pronašla na netu, ič menjala nisam i moram da priznam nešto: ovo je jedino što sam danas uspela da napravim, čega god da sam se uhvatila to sam upropastila. Uspela sam čak da NE promenim sijalicu koja je pregorela jer je crkao i fasung dok sam stavljala novu, ona dva jadna hleba koja sam mesila ne želim ne samo da spominjem već ni da ih se sećam... čak sam i pseće stvari uspela da zalepim za terasu jer ih nisam dobro ocedila, ćebiće spustila do zemlje a napolju minus k'o u Sibiru, i tako... ali što se ovog Mr Čokoladnog tiče, čokoladan je za sve pare! 

Potrebno je:
300 g čokolade za kuvanje, kvalitetnije
100 g maslaca
80 g šećera
5 jaja



Na najtišoj mogućoj vatri rastopiti maslac i izlomljenu čokoladu pa ih skloniti sa strane da se malo prohlade, ne smeju biti vreli.

Rernu zagrejati na 180. Dno okruglog kalupa prečnika 20-22 cm obložiti papirom za pečenje a stranice premazati s malo maslaca.

Razdvojiti žumanca i belanca. Prvo umutiti belanca sa 40 g kristal šećera, treba da budu čvrsta i sjajna, da se šećer sasvim rastopi.

Umutiti i žumanca, takodje sa 40 g šećera, mutiti dok žumanca ne pobele. Zatim u njih uliti prohladjenu čokoladu. Kako budete mutili tako će smesa postajati sve gušća.

Na kraju lagano, varjačom umešati malo po malo belanaca, vodeći računa da testo ostane lepo penasto.

Testo izručiti u pleh i peći ga oko 30 min na 180C.

Tokom pečenja kolač će prilično da naraste, gotovo do gornje ivice pleha, ali kada ga izvadite i ostavite da se prohladi, splasnuće, ali tako i treba da bude.


Kolač je sladak, zato i jeste kolač a ne sarma. Probala sam u svim agregatnim stanjima sem zaledjenog i najbolji je kad je sobne temperature, al da je soba zagrejana na 28,5C. Naravno i uz ovaj kolač, kao i uz većinu kolača ovog tipa savršeno ide kisela pavlaka umućena sa malo vanile i prah šećera. S obzirom na količinu čokolade, preporučujem da stavite samo vanilu.


Ukusom i teksturom (zbog ove reči mozak mi stao na tri minuta, dovoljno da se podsetim kako staaaariiim i stvari zaboooooravljam) podseća na braunis, ali ukusniji. Bar nama. Danas. Ja beskrajno srećna što sam umutila jaja i rastopila čokoladu i maslac za ovaj kolač a da nisam ništa upropastila!




P.S. Što se mene tiče, ovaj kolač čak ne mora ni da se peče! Testo je bilo toliko ukusno da sam bez trunke griže savesti olizala sve vangle i varjače! Vi to nemojte da radite, ako se plašite gdice S. ... 

Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.


Нема коментара:

Постави коментар