четвртак, 5. јануар 2017.

Mileram torta


U većini slučajeva kada vidim naslov "Torta za 15 min od tri sastojka bez pečenja", recept zaobidjem u širokom luku jer jedino što tu mogu da očekujem je recept koji glasi: skuvati puding i umutiti s margarinom, red keksa - red pudinga, odozgo šlag, eventualno voće. A i puding nešto ne volim u slatkišima, neuporedivo mi draži domaći vanil krem koji se skuva podjednako brzo kao i bilo koji puding sem onog najmodernijeg koji se čak i ne kuva! Al' evo jedne tortice upravo s pudingom, pa valjda i ja mogu nekad da zgrešim?! Mileram torta koja može da se pravi i sa kiselom pavlakom sa većim procentom mlečne masti, zaista se brzo i lako napravi. Ali kad sam se već raspisala (moj blog-moja pravila ;)) još jedan doživljaj s mama Žikom - lepo sam joj dala recept, sve podrobno objasnila a ona me opet zove samo da proveri jel' u tortu ide samo jedno jaje. Ide, kažem ja. Izem ti tortu od jednog jajeta, kaže ona. I naravno napravi tortu od dva jajeta, kaže kora bila duplo deblja i mnogo joj se svidelo... Eto na koga sam... 

Ovaj recept sam pronašla na sajtu Coolinarika, recept je od korisnice Anka1971, nije jedini na ovu temu, ima ih bar jedno tridesetak, ali  je sticajem okolnosti upravo ovaj najčešće isprobavan i s gomilom slika u galeriji. To je i presudilo da se odlučim. 


Potrebno je za testo:
250 gr mekog belog brašna
100 gr šećera
1 pakovanje praška za pecivo
1 pakovanje vanil šećera
80 gr maslaca
1 jaje
2 kašike kisele pavlake

Fil:
1/2 l mleka
2 pudinga od vanile (80 gr ukupno)
200 gr šećera
800 gr milerama (kao zamena može i kisela pavlaka sa većim procentom mlečne masti)
cca 1/2 kg raznog crvenog voća (svežeg ili zaledjenog)
1 kesica govedjeg želatina u prahu (10 gr)
malo nekog crvenog soka (nije neophodno)



Brašno prosejati sa praškom za pecivo, dodati šećer, vanilu pa u sredinu umešati lagano maslac sobne temperature i jedno celo jaje. Pošto je testo prilično suvo na kraju dodam od jedne do dve kašike kisele pavlake, koliko da od testa može da se formira čvrsta kugla. Testo uviti u foliju i ostaviti na hladnom jedno pola sata.

Rernu zagrejati na 170C.

Pripremiti kalup za tortu sa stranicama koje se skidaju, prečnik kalupa treba da je 26 cm. Ja sam ovu pravila u kalupu od 24 cm i bilo je knap-knap-knap, čak je i voće malo curilo po rerni tako da ovu grešku više ponoviti neću! Dno kalupa obložiti papirom za pečenje, stranice premazati s malo maslaca. Odvojiti 2/3 testa i od njega formirati dno torte od od preostalog testa napraviti dugačku kobasicu, staviti je uz ivice kalupa i napraviti stranice torte, lagano pritiskajući i razvlačeći testo prstima, sve do vrha kalupa.

U 1/2 l mleka skuvati puding sa 200 gr šećera i u vreo puding dodati mileram. Sve dobro izmešati pa izručiti preko testa u kalupu. Odozgo poredjati voće (ako je zaledjeno ne morate ga odledjavati!) i tortu staviti da se peče na 170C, onako kako je i Anka rekla "tačno 70 min".


Kad tortu posle 70 min izvadite iz rerne, sredina će delovati još prilično "tečno", mrdaće se, ali to je zato što je sve još vrelo. Tortu dobro ohladite, najbolje bi bilo da prenoći na hladnom.

Pripremiti želatin po uputstvu sa kesice, ja u vodu umešam i neki crveni voćni sok pa preliv ima lepu crvenu boju. Prohladjenim želatinom prelijte tortu i ostavite da se stegne.


Ako želite još dodatno da je ukrasite onda umutite 1 dl slatke mlečne pavlake pa po ivicama torte napravite ružice, deluju zaista lepo tako bele u kombinaciji sa crvenim voćem i smedjim testom...



Tortu služiti hladnu, u bilo koje doba godine.



Napomena: možete je praviti i kao kolač, u pravouganom plehu dimenzija 25x35 cm, postupak je potpuno isti samo ćete dobiti niži kolač. Možete ga seći na veće kocke.


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora, Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар