субота, 30. септембар 2017.

Mramorni rolat


Stari, jako stari recept zapisan pre bogtezna koliko godina. Na ovaj rolat me podsetila jedna fejsbuk prijateljica koja se raspitivala za recept za one čuvene poslastičarske čokoladne bombice, koje se prave od margarina i ostataka svakojakih biskvita, čokolade, ruma i šećera. E, a problem su mere pa da se dobije taj, baš taj ukus. Mene je ovaj kolač oduvek podsećao upravo na te bombice. Obožavala sam ih toliko da su me u valjevskoj poslastičarnici kod "Pelivana" uvek toliko mamile da bih, pošto smo imali pravo na samo (!) dva kolača, odustajala od baklave i uvek ih naručivala pored neprevazidjenih urmašica :). Mogao bi ovaj kolač da završi i u obliku većih bombica ili kao džambo rolat, ali evo ga ovde u svojoj osnovnoj varijanti. A vi mu već smislite oblik. 

Potrebno je za testo: 
4 jajeta
200 g prah šećera
200 g brašna
1 pakovanje praška za pecivo 
5 kašika vrele vode

Fil: 
250 g maslaca
100 g čokolade
200 g prah šećera
1 -1,5 dl ruma (ili po ukusu)
1 pakovanje vanil šećera
1 jaje

Preliv: 
100 g čokolade
3 kašike ulja
20-tak grama maslaca

Rernu uključiti na 180C. Pleh dimenzija 25x35 cm obložiti papirom za pečenje. 

Odvojiti belanca od žumanaca. Prvo umutiti belanca, na dodir treba da budu čvrsta. Onda mikser samo prebaciti u vanglu sa žumancima pa i njih penasto umutiti sa prah šećerom. Dodati brašno pomešano sa praškom za pecivo i 5 kašika vreeele vode. Isključiti mikser i lagano, varjačom umešati belanca, dodajući ih malo po malo žumancima. Smesu izručiti u pleh i peći oko 20 minuta na 180C. 

Gotovu koru ostaviti da se sasvim ohladi pa je nadrobiti, usitniti rukama ili je iseći nožem na kockice, kako god vam je lakše. 

U dubljoj šerpi (ja sam koristila onu od 5 litara) na sasvim tihoj vatri rastopiti zajedno maslac, čokoladu, prah šećer, vanilu, rum i jedno celo jaje. Najbolje bi bilo da jaje dodate u tek malo rastopljenu smesu pa ga brzo umešati kako se ne bi skuvalo. U svakom slučaju, sve kuvajte par minuta u stalno mešanje žicom ali nikako ne dozvolite da smesa provri, dakle nek bude dovoljno toplo da jaje bude termički obradjeno. 

U fil dodati biskvit i sve dobro izmešati. Ja sam testo podelila na tri dela, nebitno da li je količina ista. Pravila sam tri rolata prečnika oko 6-7 cm, nekako mi je to prava mera za sitni kolač. Dakle, iseći tri komada folije i svaki premazati trunčicom ulja (ja nisam pa sam se mučila sa odvajanjem folije od kolača, išlo je to ali je na nekim mestima folija bila prilično tvrdoglava) pa preko rasporediti smesu na jedan kraj folije. Uviti u čvrst rolat lagano sabijajući smesu. 

Složiti na poslužavnik pa staviti na hladno da se rolat stegne. Tokom hladjenja, s vremena na vreme, recimo dva-tri puta, malo "izvaljam" rolate kako bi imali lep oblik. Ništa strašno ako to ne uradite. 


Kad se rolati stegnu, ukloniti foliju pa ih preliti glazurom od čokolade rastopljene s 3 kašike ulja i komadićem maslaca. Kako će vam rolati sigurno imati rupice na sve strane, lepo ih zamažite nožem. Ostavite da se čokolada stegne a rolati da odstoje i omekšaju. Kad ima date vremena onda se lako i jednostavno seku čak i na prilično tanke kriške, ako ste na dijeti :).


Kao što rekoh, možete sve uviti u jedan veliki rolat, tako smo ga ranije najčešće i pravili. A ako se odlučite za kuglice, obavezno ih prelijte doooobrim domaćinskim slojem čokolade.



Od ove jedne mere dobićete preko 1 kg kolača. To koliko preko ne mogu tačno da kažem, okrajci su mi bili poveći. A okrajci se ne služe gostima nego ih domaćica sama pojede. 

Eto, puno kolača s malo truda i za male pare! 

P.S. Na ovakav  zaključak sa "Eto..." naša učiteljica Katarina Vićentijević verovatno i na onom svetu dobija nervni slom! <3<3<3





Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

2 коментара:

  1. Biljana Jovanovic11. мај 2019. 17:22

    Kakvi okrajci ako se citava kora udrobi u krem? :) :) :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa valjda postoje i neki drugi okrajci a ne samo oni od biskivta? :) Ovde se misli na okrajke od gotovog rolata.

      Избриши