четвртак, 14. септембар 2017.

Tahini praline

Još kad sam prvi put napravila tahini pastu i probala je onako "sirovu", ove praline su mi odmah pale na pamet. A ja čak nisam ni ljubitelj pralina. Nisam imala ni kalup za praline. U životu mi ni na pamet palo nije da pravim praline!!! A evo ih... i ja totalno navučena na njih...

Sastojci:
200 g čokolade
2 kašike ulja
30-40 g maslaca

Tahini pasta:
100 g susama
20-tak grama maslinovog ulja
trun soli

Za fil od tahini paste:
2 kašičice tahini paste
1 kašika meda
1 kockica (ona mala kockica!) čokolade
20 g maslaca
1/2 štapića vanile



Prvi put kad sam pravila tahini pastu pravila sam je po receptu Gage sa bloga Gaga u kujni. Postupak je jednostavan, brz, krajnji rezultat odličan a ušteda u odnosu na kupovni poprilična. Ako imate svoj način pripreme, i on dolazi u obzir. Ako vas mrzi i ovoliko da se mučite, i kupovni dolazi u obzir. Ta samo nek je tahini!

Tahini pasta: na suvom tiganju propeći susam, da porumeni i zamiriše, ali vodite računa da ne pregori. Ohladiti ga i sipati u blender. Samleti da od susama dobijete pastu koja se lepi na stranice blendera. Usuti par kapi ulja i ponovo mutiti. Dodavati onoliko ulja koliko želite da smesa bude gusta - ako vam treba za namaz onda nek bude malo gušća, lako se može razrediti dodavanjem ulja. Za praline uvek ostavim da bude gusta. Na kraju mućenja dodati trun soli. Za ovaj recept vam neće trebati sva količina pripreljene tahini paste pa ostatak pametno iskoristite ;) Na slikama je tahini pasta od duple količine sastojaka.



Pripremiti dva silikonska kalupa za praline pošto od ove mere izadje oko 30-tak pralina. Pošto u poslednje vreme vidjam neke mega kalupe za praline, napominjem da se ovde radi o pralinama standardne veličine.

Od 200 g crne čokolade odvojiti jednu kockicu za fil a ostatak otopiti na pari, dodati 2 kašike ulja i 30-40g maslaca, mešati da se sve rastopi i dobije glatka smesa. Skinuti s vatre i malo prohladiti uz mešanje, da se čokolada malo zgusne. Napuniti kalupe za praline do vrha a zatim istresti višak čokolade: kalup okrenite na tanjir, tacnu, papir za pečenje, šta god, i blago lupnite - u kalupu će ostati tanak ali sasvim dovoljan sloj čokolade.

Kalupe stavite na hladno da se čokolada stegne, a onu čokoladu što je bila višak samo vratite u šerpicu.

2 pune kašičice tahini paste staviti u šerpicu, dodati 1 kašiku meda (količinu odrediti prema sopstvenom ukusu a voditi računa i o tome da je i čokolada slatka), 1/2 štapića vanile (ili 1 kesicu vanil šećera), 1 kockicu čokolade i 20 g maslaca. Lagano zagrevati na tihoj vatri da se svi sastojci otope i sjedine i da dobijete tečnu tahini pastu. Po želji možete dodati još čokolade, meni je ova jedna kockica bila taman!

Rastopljeni i prohladjeni tahini sipajte u kesu i probušite na dnu kese malu rupicu. Svaki kalup napuniti skoro do vrha pastom i ponovo sve odložiti na hladjenje.

Kad se i punjenje stegne, kalupe zatvoriti čokoladom - onaj višak čokolade zagrejati i sipati preko tahini paste. Kalup staviti na ravnu podlogu i sav višak čokolade ukloniti tako što ćete tupom stanom noža preći preko površine kalupa. I ponovo na hladjenje...


Kad sam prvi put pravila ove praline, patuljci mi negde bili zaturili kuhinjsku četkicu pa praline imaju više rupica od švajcarskog sira! Čak sam i gdina Dj.  pitala da slučajno nije krečio tom četkicom prečnika 1/2cm, nije hteo da prizna i zato mi je najsumnjiviji... Kasnije sam uvežbala čitav postupak tako da sada četkicu i ne koristim, ali eto, slike ostale. I svidjaju mi se baš ovako nesavršene, totalno su ne-blogovske ;)


Pošto nisam ljubitelj čokolade koja mi "puca" pod zubima, praline držim na sobnoj temperaturi, na dohvat ruke... a vi po želji  <3<3<3

Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар