четвртак, 28. децембар 2017.

Njoki / Gnocchi


Nije da ih pravim često, ne pravim. Nisam ni neki majstor ali su mi uvek bili fini i nežni. Moj dragi gdin Dj. čak nije ni veliki ljubitelj istih, za razliku od mene. A i svaki put kad ih pomenem uhvatim sebe da se pitam kako se pravilno menjaju po padežima! Usput budi rečeno, ja ih zovem njokci jer kad god ih pravim izmame mi osmeh :) Poslednjih nekoliko puta pravila sam ih po Damirinom receptu, a ko im bolje zna dušu do Dalmatinka! 

(originalni recept, pročitajte ga i uživajte, uvek mi žao šta ne znam da pišem na taj način, tako lagaaaaano...)

Potrebno je za dve-tri osobe:
500 g belog krompira
1 jaje
prstohvat soli
ravna kašika masti sobne temperature ili otopljenog, prohladjenog maslaca
oko 150 g brašna



Priprema njoka je krajnje jednostavna ali opet zahteva malo vremena. Što se brašna tiče, najbolje bi bilo da se koristi pola oštro, pola meko, ali može i samo meko. Ja sam ih pravila samo sa mekim brašnom i topili su se u ustima...

Krompir dobro operite i skuvajte u ljusci. Zatim ga oljuštite i odmah ga propustite kroz pasirku za krompir. Pri tome mislim na pasirku koja izgleda kao velika gnječilica za beli luk a ne na onu za pire krompir. U kranjem slučaju, ukoliko je nemate, krompir protisnite kroz onu malo redju cediljku, za supu recimo. Krompir malo rastresite i ostavite ga da se prohladi, da iz njega ispari tečnost, tako će kasnije upijate mnogo manje brašna.

Brašno prosejati i izručiti na radnu površinu formirajući veliki venac. U sredinu staviti pasirani krompir i sredinu mu malo razgrnuti praveći udubljenje. U njega sipati jedno blago umućeno jaje, mast/maslac i prstohvat soli. Najpre viljuškom a zatim i vrhovima prstiju zamesiti testo lagano zahvatajući malo po malo brašna. Od vrste krompira zavisiće i količina brašna, nekad će ga trebati više, nekad manje. U svakom slučaju, testo treba da bude meko, tek da se ne lepi za ruke, što manje brašna ode biće bolji njokci. Testo ne mesiti previše, ne sabijati ga dlanovima već ga mesiti tek koliko da se svi sastojci spoje u glatko testo.


Zatim od testa odvajati komade i na dobro pobrašnjenoj površini formirati dugačke tanke kobasice. Nožem iseći na jednake komade veličine po želji, recimo da svaki bude veličine manjeg oraha. Ja svaki komad testa malo tupnem u brašno pa onda prevučem preko viljuške, a može se koristiti i ona najgrublja strana rendeta. Njoke oblikujte tako da testo palcem lagano pritisnete na viljušku i pustite da sklizne, a sa donje strane treba ostane udubljenje u koje će kasnije da se ušuška sos...


Redjajte ih na krpu blago posutu brašnom. Njoki se kuvaju isto kao špageti, u dosta slane vode. Čim ih izručite u vrelu vodu, poklopite ih, pre će provriti. Za razliku od špageta njima će trebati tek minut-dva da se skuvaju, čim isplivaju na površinu gotovi su. Od Damire sam naučila da se u vrelu vodu sa njokima doda hladne vode kako bi se zaustavilo njihovo dalje kuvanje a zatim se vade rešetkastom kašikom, njoki se ne cede kroz djevdjir da se ne bi skašili.


Njoki se služe odmah, ali odmah. Prvo malo sosa, zatim njokci, opet sos preko. I uživancija je zagarantovana. Kod mene su bili u društvu Švedskih ćuftica, ali taj recept tek treba da naštancujem ;)
Uh kakav je to ručak bio!


P.S. ja ih volim i onako golišave, bez ičeg, tek procedjene, imaju divan orašast ukus... <3<3<3


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.

Нема коментара:

Постави коментар