четвртак, 2. фебруар 2017.

Alevropita / Epirska pita sa sirom


Kad god nisam znala šta za večeru ili doručak - eto je Alevropita. Kad god nisam imala vremena za kuvanije - Alevropita. Kad stignu iznenadni gosti a frižider prazan - opet isto. Ovo je sigurno pita koju sam najčešće u životu pravila, a pri tom u obzir uzimam i sve one silne pite, pitice i pituljice sa sirom ili mesom ili ko zna već čime... Ova pita nas je pridobila još na prvi zalogaj, najsrećnija sam kad gdin Đ. promumla: ovo ti dobro! A to ponavlja svaki put. Recept sam "ukrala" od drage mi Mucike i to baš odavde, i odmah da kažem da kod nje na blogu Ručak kod Mucike možete naći toliko divota iz svih krajeva sveta da ćete verovatno pomisliti da ta žena upravo živi svoj treći život, eto toliko se nakuvala, al' sa uživanjem. Ova pita ipak ostaje naš br. 1!

Potrebno je za testo:
200g mekog belog brašna
2 kašike maslinovog ulja
220 ml vode
1 jaje
1/4 kašičice soli
1/4 kašičice praška za pecivo (ja to odokativno, direkt iz kesice, pa sad...)
i obavezno, ali obavezno 2-3 veelike kašike rakije ili vodke

Za posipanje i prelivanje:
oko 200-250 g feta sira
3-4 kašike maslinovog ulja
2 kašike maslaca
i na kraju origanooooo



Svaka iole iskusnija domaćica će već na prvi pogled na sastojke za testo reći: ovo je retko! I jeste. I tako i treba da bude - baš retko. Dakle, nije greška u recepisu, tu sve štima, ma provereno je bar dvaput mesečno u zadnjih godinu ipo!

Ono što je jako bitno za ovu pitu je vrela rerna. Uključite je na najjače a i rešetku podignite što bliže gornjem grejaču. Takodje da napomenem: u Mucikinom receptu pita se izliva na vreo preh, zagrejan na ringli, ali mi se isti posle par puta iskrivio pa Tone, draga, dodješ mi novi! Da vam se to ne bi dogodilo evo mog načina pripreme:

U vanglicu prosejati brašno, dodati mu so i prašak za pecivo, promešati pa u sredini napraviti udubljenje. Uliti maslinovo ulje, jedno celo jaje, RAKIJU i na kraju vodu. Sve dobro, energično izmešati žicom za mućenje a možete i mikserom ako vas ne mrzi da ga uključujete za 10 sekundi posla.


Pleh dimenzija 25x35 cm obložiti papirom za pečenje. Izručiti testo. Po testu posuti izmrvljenu fetu, preliti  s par kašika maslinovog ulja i na kraju poprskati rastopljenim maslacem.


Odmah u rernu na najjače na onu podignutu rešetku! Peći oko desetak minuta, pita treba lepo da porumeni sa svih strana.


Gotovu izvaditi iz pleha, posuti origanom i odmah jesti! Količina je dovoljna za dve gladne odrasle osobe, nama nikad nije preteklo ni parčence. Ako vas ima četvoro, moraćete iz dva puta!


Toliko.

P.S. Primetila sam nešto: što je recept jednostavniji, ja se više raspišem! K'o na normu da radim!


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.

Нема коментара:

Постави коментар