понедељак, 15. мај 2017.

Dulce de leche iliti Karamel krem

Malo mozgala i domozgala: meni ove mere savršeno odgovaraju. I konačno mogu da pravim sve one divote sa karamel kremom koje do sada nisam mogla jer ovde ga još ne nadjoh da kupim. Sada mi zbog toga nije ni žao, načitala sam se recepata i nagledala snimaka i slika i evo i mog doprinosa tom beskraju ideja.

Potrebno je:
oko jedan sat vremena
500 ml mleka
200 g šećera
prstohvat soli
1 kašika gustina
1 kašičica sode bikarbone
30-tak grama maslaca



Najvažnija stvar kod kuvanja karamel krema su dve stvari: ne cepidlačite na veličini šerpe i nikako ne dozvolite da iskipi. Druga stvar u mnogome zavisi od prve stvari, pa tako: jeste da je u pitanju pola litra mleka ali kuvajte ga u onoj šerpi od 3-4 litra. Stvar je vrlo jednostavna, od sode bikarbone i gustina mleko zna jako da zapeni koliko god da je vatra tiha, i to direktno vodi do kasnije besomučnog ribanja šporeta ulepljenog u mleko i šećer!

Da krenemo: u šolju sipati gustin i sodu bikarbonu pa dodavati malo po malo hladnog mleka, do pune šolje, ali da dobijete glatku smesu bez grudvica. Ostatak mleka sipajte u onu šerpu, dodajte šećer i zagrejte da provri. Zatim smanjiti vatru koliko da mleko vrijucka i dodati mu ono pomešano sa sodom i gustinom. Promešati i nastaviti sa kuvanjem.

Ja sam ga kuvala oko 45 min, možda i malo duže.  Skoro da pogled s njega nisam skidala jer sam pre toga kuhinju generalno izribala, ali sam zato presložila sve fiJoke... često mešanje varjačom nije na odmet.

Zahvaljujući sodi bikarboni dobilo je divnu boju karamel mleka. Na kraju sam dodala i parčence maslaca i izmešala da se istopi.Na gustini je dobilo tek kasnije, kada se ohladilo. Vi gustinu krema možete da podesite po svojoj volji ili potrebi. Ukoliko želite da mu boja bude svetlija, više mlečna, umesto sode dodajte jednu kašičisu praška za pecivo. Moje poznavanje hemijskih procesa najdalje je doguralo do dejstva 6% hidrogena na farbu za kosu, tako da ne mogu da objasnim zašto od sode dobije tamniju boju a od praška za pecivo ostane beličasto, pa me ne pitajte dalje za objašnjenje. Tako je kako je...



Ono što mi se dopada kod ovog recepta je da sam od 1/2 l mleka dobila skoro punu veliku nutelinu teglu od 750 g tako da cenim da je ukupno bilo oko pola kilograma krema.

Kao što sam rekla, možete ga koristiti za pravljenje brojnih poslastica, a možete ga prelivati preko leba i maslaca. A možete i direktno kašikom iz tegle. Ne bih da vam sugerišem šta je najbolje. Činjenica je da ako ga jedete direktno kašikom iz tegle, isprljaćete najmanje sudova.

p.s. biće i recept za kuglice sa karamel kremom...



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora, Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


2 коментара:

  1. Анониман18. мај 2023. 14:08

    A izvinite, kako ste dosli do toga da treba dodati peci prasak u bledju varijantu?😁😃 Probacu i jednu i drugu varijantu, hvala Vam na receptima🥰

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Negde pročitala, isprobala i - deluje! Hvala Vama što pratite moj rad 😊🌷

      Избриши