понедељак, 5. јун 2017.

Džem od višanja


Moja mama kaže da nisam normalna. To izjavi svaki put kad joj kažem da volim da kuvam džem. Nije bitno od čega, samo nek je džem. Nekako kad vidim ostavu krcatu teglama punih zarobljenog voća (a i ponekog povrća) to me čini srećnom. Hmmm, po nekim današnjim savremenim feminističkim standardima izgleda da stvarno nisam normalna. Pa dobro, i zbog toga sam srećna. 

A džem k'o svaki džem - sladak, samo ovaj s višnjama je još i prilično kiseo, što meni savršeno odgovara. Odličan je za rolatiće, kolačiće od prhkog testa, štrudlice i slične divotice (udarila po deminutivu pa samo cvrkućem!)  i zato...

Potrebno je za cca 3 tegle od 750 g + jedna manja  za hvaljenje komšinicama;
3 kg očišćenih višanja ali sa sve sokom koji su pustile
2 kg šećera
2 dl vode
2 pakovanja vanil šećera
i ništa više.



Ako ste imale sreće da vam svekrva očisti višnje (TA SAM!) onda blaaaaago vama! Obavezno ih čistiti nad nekom činijom u koju ćete skupljati sok jer nam i on treba, pa prema tome višnje nikako ne cediti već sve sačuvati.

E sad, ako volite džem u kojem nema komadića voća već je sve jedna jednolična kaša, onda višnje sameljite u blenderu pa onda sve ostalo po receptu. Ili gotov džem usitnite štapnim mikserom, kako god. Ja sam uvek za varijantu s komadićima voća.

U veliku šerpu za kuvanje slatkog, džema, ajvara sipati višnje sa sve sokom i dodati 2 dl vode. Višnje kuvati na srednjoj vatri jedno 15-20 min. Onda im dodati šećer i vanilu. Ko želi može dodati rum i travke mirisavke koje mu pašu, mi volimo ovako skoro pa klot. Samo vanila.

Nastaviti s kuvanjem, s vremena na vreme skinuti penu koja se skuplja na površini. Kuvati sigurno jedno 45 min, možda i malo duže, sve zavisi od temperature na kojoj se kuva. U početku ga promešajte s vremena na vreme a kasnije, kako kuvanje odmiče, mešajte ga češće. Pri kraju kuvanja džem počinje da "šušti", sipajte jednu-dve kašike u tacnicu i ostavite da se prohladi. Trebalo bi da ima gustinu džema, ne znam kako drugačije da vam objasnim ;)

Dok se džem kuvao vi se niste izležavali nego ste oprali tegle i stavili ih u rernu da se sterilišu na 100C. Ne zaboraviti i poklopce koji savršeno pasuju.

Vreo džem sipati u vrele tegle, odmah ih čvrsto zatvoriti vrelim poklopcima i sve ih vratiti u isključenu rernu da se lagano hlade. Sutradan ih odložiti u ostavu. Na tamno i hladno mesto. <3

Ne zaboraviti da se pohvalite komšinicama, u protivnom kao da ga niste ni pravile!

Ako imate višnje koje nisu tako kisele kao ove moje, onda slobodno možete da stavite manju količinu šećera. U svakom slučaju ne manje od 500 g na kilogram očišćenog voća.



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima.


Нема коментара:

Постави коментар