четвртак, 15. јун 2017.

Pita s kajsijama

Da li ste ikada pravili pitu s kajsijama? Niste? Sramota! I ja sam je sad pravila prvi put. Još dok se pekla shvatila sam koliko sam u životu propustila, zamirisala je samo tako... Ja sam je pravila uvijajući svaku koru u obliku puža (zgodno za poneti na posao) a vi je možete praviti i kao klasičnu pitu, uvijenu u rolat. 

Potrebno je:
1/2 kg tankih kora za pitu
1 kg kajsija
2 jajeta
1 pakovanje vanil šećera
2 dl kisele pavlake
5 kašika griza
neodredjena količina šećera
1 dl jogurta
1/2 dl ulja
malo maslaca



Kajsije očistiti, izvaditi košticu i iseckati na krupnije komade.

Pomešati jaja, kiselu pavlaku, jogurt, griz, ulje, vanil šećer i 2 kašike šećera. Mutiti žicom za mućenje tek koliko da se svi sastojci sjedine.

Veliki pleh obložiti papirom za pečenje. Rernu zagrejati na 180C.


Ukoliko su kore malo deblje možete premazivati i savijati samo po jednu koru, ali ako su one fine, tanke onda koristite po dve kore. Kod mene su bile te tanje, pa tako...

Jednu koru premažite s dve kašike fila, preko stavite drugu koru i nju takodje premažite filom. Donji deo kore preklopite na jednu trećinu. Preko složite iseckane kajsije i pospite jednom do dve kašike šećera. Količina zavisi od toga koliko su slatke kajsije, ukoliko su baš zrele, sočne, slatke, možete sasvim da izostavite šećer. Ja sam stavljala po jednu kašiku i pita mi je bila malo kiselija, ali je meni takva i najbolja. Vi sve prilagodite svom ukusu.

Zatim koru uvijte u rolat ali onako ovlaš, samo isprebacujte testo kako bi u piti ostalo dovoljno mesta da naraste pri pečenju. Kao što sam rekla na početku, svaku koru sam još uvijala u obliku puža ali vi je jednostavno i ovako uvijenu u rolat možete preneti u pleh i tako peći.

Uvijene kore složite u pleh i premažite ostatkom fila. Odozgo naseckajte kockice maslaca. Pitu peći na 180C oko 30-45 min, zavisi od jačine rerne. Kore trebaju da narastu i ravnomerno porumene.
Gotovu pitu izvaditi i ostaviti da se malo prohladi. Seći je na parčad i po želji je posut s malo prah šećera i vanile.


Pravo da vam kažem, od kako sam otkrila Gagin recept za rupičastu pitu sa sirom, sve pite motam na ovaj način i zaista budu divno šupljikave.

Miriše, miriše i miriše tako zamamno da to ne mogu da vam rečima opišem! Gdin Dj. kaže da mu je super sa sladoledom. Njemu je, doduše, sve super sa sladoledom! :)



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар