недеља, 10. септембар 2017.

Lenja pita

Dugo sam tražila ovakav recept za Lenju pitu, gde se koristi mast. Danas se uglavnom pravi varijanta Lenje pite gde se u testo stavlja jogurt pa testo bude vazdušasto, bogato naraste, ali ipak nije to to!  Ovde vam prenosim recept za Lenju pitu sa Majinog bloga Cooks and Bakes, uz stvarno minimalne izmene. Ovo je recept za testo koji je najbliži onom ukusu kojeg se sećam iz detinjstva. Testo je nežno i prhko, puna usta ukusa, upravo onakvo kakvo sam tražila da bude. Na žalost, naša baba je ovaj kolač spremala "po osećaju", recept joj je bio samo genetski zapisan. 

Testo:
250 g masti
1 celo jaje
2 žumanceta
100 g šećera
30 ml mleka
1 pak praška za pecivo
1 pak vanil šećera
500 g mekog brašna

Fil od jabuka:
1,5 kg jabuka/kiselih/Granny Smith ili sl.
100 g šećera
1/4 kašičice cimeta



Prvo pripremiti fil od jabuka. Oko 1.5 kg kiselijih jabuka očistiti i narendati na krupno rende. Ostaviti 15 minuta da odstoje pa ih do pola iscediti od soka. Ili jednu polovinu dobro ocedite a drugu ostavite neocedjenu, svejedno. U šerpicu stavite 2 kašike ulja, dodajte jabuke (ukoliko nisu kisele po želji možete dodati sok od 1/2 limuna) i šećer i sve dinstajte na tihoj vatri dok tečnost ne uvri, što je otprilike oko 1/2 sata. U gotov fil dodati cimet i dobro izmešati. Ostaviti da se ohladi pa filovati kolač. Ovo je i osnovna razlika u odnosu na Majin recept, kod nje se jabuke ne dinstaju. Kod nas ih je baba uvek dinstala pa sam i ja tako nastavila, znate već onu moju mantru "čitav život tragamo za ukusima koje smo osetili u detinjstvu".

Dok se jabuke dinstaju, umesiti testo: Umutiti mast, jedno celo jaje, 2 žumanceta (belanca odmah u puslice ili ih zaledite, pa kad zatrebaju), vanil šećer, šećer, 30 ml mleka (ja izmerila 3 kašike jer nemam čime da izmerim baš 30 ml) pa u to postepeno dodati brašno prosejano sa praškom za pecivo. Testo prebacite na radnu površinu i nastavite sa mešenjem dok ne utrošite brašno. Utrošila sam svih 1/2 kg brašna za komplet mešenje sa posipanjem, i bilo je taaaaaman!

Testo podeliti na dva jednaka dela (premerila, dakle 2x450 g).

Odseći parče papira za pečenje veće od površine pleha, staviti ga u pleh i lagano razvući (odnosno utapkati prstima) jednu polovinu testa. Odseći još jedan papir za pečenje, staviti ga preko kore u plehu i razvući i drugu koru na isti način. Gornju koru pažljivo izvaditi iz pleha i staviti sa strane. Preko prve kore staviti fil od jabuka, ravnomerno ga naneti i poravnati. Odozgo staviti drugu koru tako što ćete je preneti sa sve papirom i lagano je odlepiti. Izbockati je viljuškom ili zarezati blago nožem po površini.



Peći odo 45-50 minuta na 180C, dok blago ne porumeni. Ostaviti da se ohladi u plehu pa lagano seći kocke. Bez obzira što je u pitanju prhko testo, kolač ćete lako iseći. Po želji posuti sa malo prah šećera. Meni je najbolja kad odstoji, pa je najbolje praviti je uveče i ostaviti je da prenoći pa onda imate najbolji doručak na svetu! Tada kore fino omekšaju od fila i ne budu previše prhke, već onako, taman.



Ja sam koristila pleh 25x35 cm pa mi je kolač malo tanji nego kod Maje, mislim da bi onaj dimenzija otprilike 20x30 cm bio idealan. I očistila sam 2 kg jabuka ali se pojavio problem: naime fil sam spemala prethodno veče pa sam ga ostavila u frižideru. Kad sam ujutro ustala, zabodem nos u šerpu, i tako gric, njam, mmm, ups, joj, dosta više - ostadoh bez pola fila! I sa ovom količinom kolač je odličan!

A ako vam koje parče preostane za sutradan - tek onda ćete se oduševiti ukusom! <3<3<3



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар