среда, 25. октобар 2017.

Slane rolnice


Nedavno sam zaključila da sam ja, u stvari, nikakva blogerka! Nemam ni jedan jedini recept za kiflice na blogu, ne-ve-ro-va-tno! I kako bih ispravila ovaj propust, reših da napravim nešto sitno od kiselog testa, pa sad šta mi inspiracija donese taj dan. A kako sam Vikend kuvarica, vikend je i bio pravo vreme za akrobacije po kuhinji. I tako, evo ga recept za slane rolnice. Dodjavola, ostadoh opet bez tih kiflica, cccc...

Potrebno je:
1/2 dl mlake vode
1 pakovanje (10 g) suvog kvasca
1 kašičica šećeera
+
2 jajeta
3 dl mlakog mleka
5 kašika otopljenog maslaca
1,5 kašičica soli
650-700 g mekog belog brašna

za premazivanje:
1 žumance i malo ulja

i za posipanje:
nešto od semenki



U pola decilitra mlake vode razmutiti jedno pakovanje suvog kvasca (ili pola kocke - 20 g - svežeg) , dodati kašičicu šećera, promešati i ostaviti par minuta da se kvasac aktivira, da se zapeni.

U vanglicu prosejati brašno, dodati so i promešati. U sredini napraviti udubljenje, usuti kvasac, dva blago umućena jajeta, rastopljeni maslac i mleko. Zamesiti rukom testo, lagano obarajući ivice brašna u tečnost. Izručiti ga na radnu površinu i mesiti par minuta, da postane glatko i elastično. Testo treba da bude meko, tek koliko da se ne lepi za ruke tako da je bolje i da ne potrošite svo brašno nego da testo bude previše tvrdo. Malo nabrašniti vanglicu, od testa napraviti kuglu u vratiti je u vanglu, prekriti streč folijom i ostaviti jedno pola sata na toplom da testo dobro naraste.

Naraslo testo ponovo istresti na radnu površinu i premesiti. Podeliti na dva dela, odokativno, ne moraju biti iste veličine, jaka stvar, ta nije za izložbu!

Jedan deo testa rastanjiti u pravougaonik debljine od jedno 5 mm. Testo iseći po dužini na pola a zatim na trake širine oko 4-5 cm. Jedan kraj trake filovati po želji, šta god da imate u frižideru. Ja sam pola filovala ajvarom i kockicom edamera, a drugu polovinu pavlakom i seckanim suvim vratom.

Svaku traku nežno i pažljivo uvijte u rolnicu i redjajte ih u pleh obložen papirom za pečenje, neka kraj testa bude na dnu rolnice. Isto uraditi i sa ostatkom testa.

Ostavite ih na toplom da lepo narastu, jedno desetak minuta, koliko je potrebno da se rerna zagreje na 180C. Premazati ih žumancetom umućenim s malo ulja i posuti ih semenkama po želji. Ja sam moje premazala odmah pa ih ostavila da narastu, odatle imaju ovaj "žirafa luk".



Peći ih dvadesetak minuta na 180C, treba fino da porumene. Prohladiti i navaliti. Od ove količine dobićete oko jedan ipo pleh od rerne rolnica.

Koliko su bile fine u nedelju ujutro, još finije su mi bile u ponedeljak oko pola deset na poslu, kad mi se otvorio apetit <3<3<3



Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 





Нема коментара:

Постави коментар