уторак, 19. децембар 2017.

Arancini / Kandirana kora pomorandže

Da se razumemo - ja sam ovo pravila mnooooogo pre nego što sam i znala da se to ovako zove 😁😁😁! Sad pokušavam da se setim zašto sam ja to uopšte kandirala koru pomorandže, ali ne ide. Mislim da mi je služila samo za grickanje, doduše i danas ih najviše koristim na taj način 😃.  Ove sam pravila namenski, želela sam njima da ukrasim jedan kolač koji me muči podugo. I konačno sinoć ubodem sve mere, i jaja, i jogurt, i brašno, sve se lepo složilo, kolač se divno ispekao i onda napravim neko čudo od čokoladne glazure, i ajd što sam ga napravila, ni pola muke, nego i prelijem preko kolača, kreten. Tako da umesto recepta za kolač s pomoranžom ukrašen kandiranom korom pomorandže, dobićete samo recept za arancine. A od kolača ne odustajem! Gdin Dj. kaže da je odličan (u poredjenju s prethodna dva pokušaja i jeste odličan 😁) ali nema on pojma kakav bi to kolač tek bio da je glazura kakva treba da bude. 

U stvari, nije do mene, do čokolade je ;) 

Potrebno je:
kora od dve pomorandže
150 g šećera
1 dl vode
1 kašika vanil šećera
+ kristal šećer za posipanje



Pomorandže oljuštiti i pojesti. Koru iseći na štapiće, možete uže, možete deblje, kako god da volite. Ja sam ih sekla na debljinu od oko 5 mm. Nije potrebno uklanjati unutrašnu belu opnu, jedino ako su vam zapale one pomorandže s jezivo debelom korom, onda uklonite malo ;)

Iseckanu koru staviti u šerpicu, naliti vode da ogreznu i staviti ih da se kuvaju. Kad proključaju pustiti ih da se kuvaju jedno tri-četiri minuta pa vodu odliti i naliti drugu. Ceo postupak ponoviti 3 puta, to se radi da bi se uklonila gorčina iz kore.

Posle trećeg kuvanja, koru izvaditi i ostaviti da se dobro ocedi. U šerpicu sipati 150 g šećera i 1 dl vode, dodati jednu kašiku vanil šećera i sve staviti da vri minut-dva, da se napravi redji sirup. Dodati koru pomorandže i ostaviti sve da se kuva na tihoj vatri jedno desetak minuta, kora treba da omekša a sirup sa se dobro skuva, da bude gušći nego za slatko, kao med.

Kore izvaditi i ostaviti u djevdjiru da se dobro ocede i ohlade. Nakon toga ih poslagati na kuhinjski ubrus, da upije još tečnosti. Zatim ih dobro uvaljati u kristal šećer i ostaviti ih na promajnom mestu da se suše dan-dva, pa ih spakovati u teglicu.



I još jednom da napomenem: ukoliko nemate domaće pomorandže (koja je šansa da ih imate ako živite u Srbiji!?) već koristite kupovne, dobro ih izribajte sodom bikarbonom, operite i isperite, pa tek onda koristite. Ja ih ostavim preko noći u rastvoru sode bikarbone (jedna kašičica na 1/2 l vode) pa sad, dal' valja il' ne valja, vreme će reći 😉



Koristite ih za kolače, filove, punjenje za praline, ukrašavanje, mirisanje i grickanje. Napravite gomiletinu i spakujte ih u lepo dekorisane teglice, one od bebi hrane, i eto divnog poklona za drage ljude! A možete ih umakati u crnu ili belu čokoladu, to je već posebna priča! Ja ih obožavam. Skroz naskroz <3<3<3

P.S. Na potpuno isti način možete napraviti i Limuncine. Od limuna, naraFski 😃😃😃


Copyright by Vikend Kuvarica. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар