субота, 24. фебруар 2018.

Klasične kiflice s džemom


Klasika. Ove sam pravila po receptu Jafi sa bloga Kuhinjske čarolije, ona ih predložila a ja prihvatila ;) A sve je krenulo od mog pitanja na fejsu kako da napravim slatke kiflice sa samo dva jajeta, vala mi se nije mililo ponovo u prodavnicu po ovoj ladnoći! Naime, kiflice uvek pravim tako što u testo stavim žumanca a belancima premažem ili, ako su slane, onda belanca pomešam sa filom. Jafi mi je poslala svoj recept, Pekarske kiflice, a u receptu nigde jaja. Ja ipak morala kiflice da premažem...

Čak i tako jednostavan recept ja sam morala malo da izmenim pa nisam stavljala ni maslac ni margarin na kiflice pre pečenja i odlične su. Nekako, kad stavim ulje u testo, sve ostale masnoće su mi čist višak. Pride sam pravila pola mere, nas je dvoje i jeste da jedemo za četvoro, ali mnogo bi nam vala bilo!

(originalni recept)
Potrebno je:
500 g mekog belog brašna
2,5 dl mlakog mleka
20 g svežeg kvasca (pola kocke)
3 kašike šećera
1/2 kašičica soli
125 ml ulja

Fil: džem, pekmez, marmelada

Za posipanje: malo prah šećera i vanile



U mlako mleko dodati 1 kašičicu šećera i pola kocke kvasca, te razmutiti da se kvasac rastopi. Ostaviti mleko na toplom jedno petnaestak minuta, da kvasac krene.

U vanglicu prosejati brašno, dodati so i ostatak šećera i promešati. Napraviti udubljenje u sredini pa usuti mleko s kvascem i ulje. Zamestiti testo lagano obarajući ivice brašna u tečnost. Istresti na radnu površinu pa nastaviti s mešenjem još par minuta, testo treba da postane glatko i elastično (vala sam ova dva prideva za testo u životu izgovorila i napisala par miliona puta). Formirati kuglu od testa. Testo ostaviti da nadolazi jedno pola sata. Ja kuglu jednostavno poklopim onom vanglicom u kojoj sam mesila testo.

Naraslo testo lagano premesiti i podeliti ga na četiri jufke. Svaku premesiti i razvući u krug debljine jedno pola cm. Iseći testo na 12 trouglova. Na širi kraj staviti džem pa pažljivo uviti kiflicu. Redjati ih na papirom obložen pleh. Ostaviti ih da narastaju još jedno petnaestak minuta.


Jafi je preko kiflica pre pečenja, kao što rekoh,  stavljala komadiće margarina, 125 g je sasvim dovoljno. Ja sam ih samo premazala jajetom umućenim s malo vode.


Kiflice peći na 180C jedno petnaestak minuta, da fino porumene sa svih strana. Gotove malo prohladiti i posuti šećerom u prahu i vanilom.



Od ove mere dobićete skoro dva puna velika pleha kiflica.

Nemojte biti alavi kao ja. Izgorela sam i prste i jezik samo zato što nisam mogla da dočekam da se prohlade. Šta ću, kad mi zamiriše testo u rerni, ja se izbezumim! <3<3<3






©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 

Нема коментара:

Постави коментар