недеља, 15. април 2018.

Složenac alla Vikend kuvarica


Dok sam razmišljala kako da nazovem ovo jelo, jedina logična reč koja se nametala je složenac - hrvatski naziv za sve musake. A da sam složila - složila sam ;), i to svašta nešto na šta sam naletela u frižideru. S obzirom na činjenicu da je i gdin Dj. konstatovao da je "ovo super!" (što je retka pojava koliko i slika Jetija - mislim na komentar ne na uspešnost recepta;) ), verujte i meni na reč, zaista je odlično! 

Potrebno je za 4 osobe:
4 veća krompira
250 g mešanog mlevenog mesa
1 mala glavica crnog luka
na vrh noža belog luka u prahu (ili malo svežeg, sitno seckanog)
so i biber po ukusu
50-tak grama sušenog paradajza (ili 2 sveža)
1-2 paprike, sveže, pečene, iz zamrzivača, svejedno
1/2 l mleka
2 kašike kisele pavlake
2 jajeta
malo muskatnog oraha



Krompir očistiti i iseći po širini na listiće debljine dva-tri milimetra, ali gledajte da krompir zadrži svoj oblik jer ćemo izmedju tih listića svašta nešto da guramo! Tako "ceo" , isečen krompir poredjati u vatrostalni sud, dublju tepsiju ili slično.

Crni luk iseckajte na najsitnije i dobro ga umesite sa mlevenim mesom. Dodajte beli luk, so, biber i malo muskatnog oraha (verujte mi na reč, dodajte ga!). Pravite male kuglice i gurnite ih tu i tamo izmedju listova krompira. Isto tako nagurajte i šnite suvog ili svežeg paradajza (meni je sa suvim skroz mljac) i seckanu papriku, kakvu god da imate. Ko voli ljuto, može i po koja ljuta papričica.

Posebno umutite jaja sa mlekom i pavlakom, posolite i pobiberite pa prelijte preko krompira.


Peći u rerni na 200 C dok ne proključa a zatim smanjiti temperaturu na 150 C i krčkati dok krompir ne omekša i dok složenac fino ne porumeni.

Poslužiti toplo uz bilo koju salatu. Ili dobar beli sir. U ovo vreme slobodno može da se zalije i hladnim pivom. Nema greške. <3<3<3




©Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 



Нема коментара:

Постави коментар